Yin Yoga

De focus bij yin yoga ligt op het ontspannen van de spieren. Door rustig in de houding te komen en de houdingen minimaal drie tot vijf minuten vast te houden, wordt het bindweefsel langzaam opgerekt en gehydrateerd. Tegelijkertijd stimuleer je de energielijnen die door het bindweefsel lopen, zodat energie weer vrij kan gaan stromen. Een les bestaat voornamelijk uit zittende en liggende houdingen. Doordat je langer in één houding zit of ligt heb je de kans om je geest helemaal tot rust te laten komen. Ook kan het zijn dat er bepaalde emoties vrijkomen.

Yin yoga houdt de yin weefsels (gewrichten, banden en bindweefsel) in het lichaam gezond en soepel. Waar je bij yang yoga je spieren aanspant, wil je in yin yoga juist de spieren ontspannen. Zo kan de energie van de meer oppervlakkige lagen van je lichaam (de yangweefsels) naar de diepere lagen toe bewegen (de yinweefsels)

Heb je vooral behoefte aan ontspanning en verbinding tussen lichaam en geest, dan is yin yoga een goede vorm van yoga voor je. Deze meer meditatieve vorm van yoga is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Yin Yoga

  • is statisch en verstillend
  • gaat om overgave
  • geeft ruimte in lichaam en geest
  • helpt spanning en stress los te laten
  • is meditatief en ontspannend
     

Medisports Etten-Leur is het complete centrum, ook voor Yin Yoga!

Meer op zoek naar (Power) Yoga? Klik dan hier. Wil je weten wat het verschil is tussen Yin Yoga en (Power) Yoga? Lees hier onze blog

Meld je snel aan voor een proeftraining