Leefstijl coaching bij Medisports

Wij coachen je naar een gezonde en gelukkige leefstijl!

Iedereen wil gezond en gelukkig zijn. Maar toch kampen steeds meer mensen met overgewicht, stress, vermoeidheid, hoofdpijn en andere vage klachten. De balans tussen ontspanning, beweging en gezonde voeding is vaak ver te zoeken.

Van alle Nederlanders drinkt tien procent te veel alcohol, een kwart van de mensen rookt, een derde beweegt te weinig en bijna alle mensen eten te weinig groente en fruit.

Grote kans dat jij daar ook bij hoort. Misschien ben je al een tijd van plan om gezonder te gaan leven en ben je er klaar mee om je moe en futloos te voelen. Maar lukt het je niet om te beginnen. Of denk je dat je er geen tijd voor hebt, dat het te ingewikkeld is of dat het met je werk of sociale leven toch niet lukt. Misschien heb je je al eens verdiept in wat gezonde voeding is, maar zag je door de bomen het bos niet meer. En laat je het dus maar zo.

Een gezonde leefstijl wordt ons ook niet gemakkelijk gemaakt. Er is enorm veel ongezonde voeding te koop, er is teveel stress, we slapen niet genoeg en we bewegen te weinig. We willen graag gezond zijn, maar we willen ook léuk leven. Toegeven aan alles wat niet gezond is kan inderdaad erg lekker zijn. Op de langere termijn is het echter helemaal niet lekker. Je krijgt vage klachten als hoofdpijn, buikpijn of vermoeidheid. Je bent sneller verkouden of ziek. En als je pech hebt, heb je op een gegeven moment een welvaartsziekte zoals een hart- en/of vaatziekte, diabetes, een te hoge bloeddruk, te hoog cholesterol of kanker*

*In Nederland krijgen naar schatting jaarlijks 9.500 mensen kanker door minder gezonde voeding. Daarnaast heeft in ons land ongeveer de helft van de volwassenen overgewicht, dit wil zeggen een BMI van 25 of hoger. TNO heeft berekend dat jaarlijks 3.600 mensen kanker krijgen door overgewicht en dat 2.100 mensen kanker krijgen door te weinig te bewegen. Bron: KWF kankerbestrijding.

Het beste wat je kunt doen voor jezelf, is zorgen dat je niet te zwaar wordt en jezelf een gezonde leefstijl aanleert met genoeg beweging.

Maar dat is lastig, er zijn namelijk excuses genoeg. Herkenbaar?

  • Ik heb te weinig tijd
  • Ik begin volgende week/maand/jaar/eeuw
  • Ik ben bang om het te verpesten/dat ik het niet kan
  • Ik ben toch al slank, dus het zal wel meevallen
  • Het is zo duur
  • Het is niks voor mij

Goed nieuws, want met deze 8 tips kun je er iets aan doen!

  • Schrijf op wat het nieuwe gedrag je gaat opleveren. Wees zo specifiek mogelijk.
  • Zet in je telefoon een foto of quote die je aan je doel herinnert en motiveert.
  • Breng je smoesjes in kaart die je kunnen tegenhouden en bedenk voor elk hoe je die kunt overwinnen. Schrijf dit ook op voor jezelf.
  • Stel je doel niet te hoog. Kleine stapjes werken beter dan grote.
  • Gun jezelf de tijd om de nieuwe gewoonte aan te leren. Heb geduld.
  • Vraag je omgeving om je te stimuleren en bij te staan.
  • Laat je inspireren door anderen die het doel al hebben gehaald.

Wees voorbereid op een terugval. Er komt geheid een moment dat je dreigt terug te vallen in je oude gedrag. Gewoon, omdat  je een wijntje of onweerstaanbare snacks krijgt aangeboden op een feestje of omdat je verkouden bent en minder puf hebt om naar de sportschool te gaan… Maak daarom een noodplan en bedenk van te voren wat je gaat doen op moeilijke momenten, waarop je nieuwe leefstijl volhouden dreigt te mislukken: ‘Als ik een wijntje krijg aangeboden, laat ik me niet gek maken en vraag ik om een glas fris’ of ‘Als ik verkouden ben, dan ga ik een half uur in plaats van een uur sporten’.

Heb je dat allemaal al geprobeerd, maar loop je vast, zit je jezelf in de weg of weet niet waar je moet beginnen? Dan ben je bij Medisports op de goede plek! De BGN gewichtsconsulenten bij Medisports bieden je deskundige begeleiding.

Wat doen de leefstijl coaches bij Medisports?

Onze coaches begeleiden je naar een gezonde leefstijl vol vitaliteit. Niet alleen gericht op wat je moet eten, maar met een totaalaanpak. Met aandacht voor een persoonlijke benadering. Ieder lichaam, elk doel en elke voorgeschiedenis is namelijk uniek. Net als je werk-, sport- en beweeggedrag.

Gezond en fit zijn betekent voor iedereen ook wat anders. De een wil een paar kilo’s lichter zijn, de ander wil een strak lijf met zichtbare buikspieren. De een wil lekker actief kunnen spelen met zijn kinderen, een ander wil vitaal oud worden. De een wil meer zelfvertrouwen, de ander een gezonde relatie met voeding en haar lichaam. En weer een ander wil zich gewoon de hele dag goed en actief voelen zonder energiedips.

Wat wil jij nu echt anders gaan doen? Wat ga jij nu echt anders doen? Wat zijn je doelen? Waar word jij blij van? Wat is jouw volgende stap?

De gewichtsconsulenten bij Medisports zijn coaches die je helpen de beste keuzes te maken die goed en gezond zijn voor jou. Die passen bij wie je bent en wat je wil in het leven. Dit doen ze met een nuchtere aanpak en met een hoop enthousiasme. 

Ben jij klaar voor een gezonde leefstijl of wil je gezond afvallen?

Maak dan een afspraak voor een gratis adviesgesprek met één van onze coaches. Het enthousiasme en de kennis die zij hebben voor een happy healthy lifestyle willen ze graag met jou delen!

Iedere coach heeft een eigen expertise en focus. Een belangrijke overeenkomst is echter dat we altijd kijken naar de volledige leefstijl en specifieke wensen. Geen standaard riedeltje dus, maar écht samen met jou bouwen aan een duurzaam resultaat.

 “Medisports coaching: de weg naar een gezonde leefstijl”

Ons doel is om jouw een leefstijl aan te leren die bij je past, waarbij jij je resultaat behaalt en behoudt.

Ons motto is hierbij: voeding, beweging, ontspanning, training én mindset zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden als je resultaat wil behalen én behouden.

Hoe werken de gewichtsconsulenten/ coaches bij Medisports?

D.m.v. de onderstaande coaching gesprekken helpt je coach je bij het behalen van jouw doelen.

Adviesgesprek
Tijdens dit gesprek kijken naar jouw wensen en doelen en maken we een plan op maat. Kies je bijvoorbeeld voor een éénmalig consult om je eetdagboek te analyseren of een intensief behandeltraject om jouw eetgedrag onder controle te krijgen?

Of wil je misschien een van de volgende opties:

  • Een berekening van de voor jou optimale voedingssamenstelling
  • Een persoonlijk voedingsadvies met praktische tips
  • Een persoonlijk sport- en bewegingsadvies
  • Wekelijkse voedingsbegeleiding
  • Wekelijkse coaching op gebied van beweging, ontspanning, training én mindset
  • Er zijn dus diverse mogelijkheden. De keuze is aan jou.

Intakegesprek
Welke methode is voor jou het beste? Hoe pas je dat toe en hoe blijf je dat volhouden? Dat kan soms best een heel gepuzzel en geëxperimenteer zijn. Tijdens het intakegesprek gaan we hier dieper op in. We kijken welke aanpak het beste bij jou past en hoe we jou gaan begeleiden. Het intake gesprek is intensiever dan het adviesgesprek, en tevens de start van jouw nieuwe leefstijl.

Voedingsbegeleiding
Coaching en advies op het gebied van voeding voor iedereen die, zijn of haar voedingspatroon wil verbeteren.

Je krijgt advies, opdrachten, tips en/of recepten voor een aanpassing van je levensstijl. Met deskundige begeleiding, motivatie en informatie om jouw eet– en bewegingspatroon gezonder te krijgen. We kunnen bijvoorbeeld werken met uitgebalanceerde voedingsschema’s, maar wel met eten wat je lekker vindt en makkelijk zelf kan klaarmaken.

Wil je je leefstijl aanpakken, dan moet er iets veranderen.
Motivatie is de eerste voorwaarde voor verandering. Veranderingen zijn pas duurzaam als je ook echt en voldoende gemotiveerd bent om te veranderen. Je moet het zelf écht willen; motivatie van buitenaf werkt vaak maar van korte duur. Je moet uit je “comfort zone’ willen en durven stappen. Eerlijk zijn naar jezelf, en geduld hebben.  Ben jij klaar voor verandering?

Ja, ik wil graag een afspraak maken voor een coachgesprek

Meer blogs