Met groente recept!

Algemeen

Tips voor een gezondere barbecue

Een bbq etentje hoeft niet ongezond te zijn, je grilt immers het vlees zonder vet! Maar waar gaan de meesten dan de fout in?  

Teveel vlees, Teveel sausjes en Teveel stokbrood met smeersel.

Hiet onze tips voor een gezondere barbecue! 

  • Kies allereerst voor mager vlees en natuurlijk vis. Zoals kipfilet, kalkoen, fricandeau, biefstukje, witvis,gamba’s
  • Eet meer groente en minder vlees. Bijvoorbeeld gegrilde paprika, courgette, aubergine, venkel, rode ui… Een champignonstick of grote portobello’s of een heerlijke maïskolf op de barbecue (eerst voorkoken). Of een zoete aardappel in dikke plakken op de grill is ook erg lekker (wederom voorkoken.)

 

Een ander leuk onmisbaar recept voor op de barbecue is het groentepakketje

Gebruik in dit recept champignons, paprika, cherrytomaatjes en rozemarijn. Laat de groenten gaar stomen in pakketjes van aluminiumfolie op de bbq. De smaak van de rozemarijn trekt helemaal in de groenten die na ongeveer 20 minuutjes lekker zacht zijn geworden.

  • Voorbereidingstijd:  5 minuten
  • Bereidingstijd:  20 minuten
  • Totaaltijd:  25 minuten

Aantal porties: 2

Dit heb je nodig

  • Champignons - 150 gra
  • Paprika - 1 gele
  • Cherrytomaatjes - 200 gram
  • Rozemarijn - 4 takjes
  • Peper
  • Zout
  • Roomboter - 2 klontjes

Zo maak je het

  • Snij de paprika in stukjes, de champignons en de tomaatjes doormidden
  • Pak twee vellen aluminiumfolie en leg daar de gesneden groenten op
  • Bestrooi met wat peper en zout, leg er een klontje roomboter op en vervolgens de takjes rozemarijn
  • Vouw de pakketjes dicht en leg voor 20 minuten op de barbecue, totdat de groenten gaar zijn gestoomd

Wij wensen je een heerlijke barbecue zomer toe!