Met twee keer per week spiertraining verlaag je het risico op chronische ziekten als diabetes en hart -en vaatziekten

Het belang van spiertraining

Waarom is spiertraining belangrijk?

Spieren zijn onmisbaar voor een fit, slank en gezond leven

Ben je van mening dat er wel wat kilootjes af mogen? Heb je wel eens het idee dat je conditie afneemt? Heb je wel eens last van je rug als je lang moet staan? Gaan de dingen niet meer zo gemakkelijk als vroeger?

Dan is het de hoogste tijd om actief aan je spierkracht te werken!

  • Spieren zijn de grootste energieverslinders van ons lichaam. Meer spieren betekent een grotere verbranding van vetten en dus een slanke lijn.
  • Spieren nemen minder plaats in dan vet. Als je dus niet alleen gewicht wil verliezen, maar ook omvang, zal je moeten zorgen voor een strak en gespierd lichaam.
  • Spieren houden ons ook op hoge leeftijd vitaal. Weg met de rollator, weg met de sta-op-stoel. Zorg dat je ook op hoge leeftijd zelfstandig en vrij kunt bewegen door je spieren goed te onderhouden.
  • Spieren zorgen ervoor dat we pijnloos kunnen bewegen. Sterke buik -en rugspieren kunnen er vaak al voor zorgen dat rugklachten grotendeels verdwijnen.

"Doe minstens twee keer per week spier -en botversterkende activiteiten!" Deze boodschap is onderdeel van de beweegrichtlijnen van de gezondheidsraad.

Met twee keer per week spiertraining verlaag je het risico op chronische ziekten als diabetes en hart -en vaatziekten. De gezondheidsraad heeft haar advies gebaseerd op onderzoek en internationale richtlijnen. 

Door bij Medisports te trainen op de Milon cirkel voldoe je aan deze richtlijnen. In slechts twee keer per week doe je een korte, intensieve maar verantwoorde training waarbij alle grote spiergroepen aan bod komen! 

Meer blogs

  • Het belang van spiertraining
    Met twee keer per week spiertraining verlaag je het risico op chronische ziekten als diabetes en hart -en vaatziekten