Sprint

Wegens succes vast op het rooster! Sprint is een high intensity training van 30 minuten op de fiets met snel resultaat. Ook voor mensen die niet van fietsen houden!  

Sprint is een no-nonsense workout waar we gebruik maken van een fiets (that’s it) dus ook zonder fietsschoenen en zonder een strak broekje/ wielrenpak kun je prima meedoen. Kortom 30 minuten knallen zonder poespas.  

Waarin onderscheid Sprint zich van andere trainingen?

Het gaat altijd hard met de trends in fitnessland. We zijn tegenwoordig superdruk en hebben maar weinig tijd, we leven supersnel, vliegen van de ene- naar de andere afspraak, we streven ernaar alles in 24 uur te proppen en we zien graag direct resultaat. Misschien wel de bekendste methode van dit moment is HIIT- training. HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het draait bij HIIT om korte, maar zeer intensieve intervallen. Les Mills Sprint is een High Intensity Interval Training waarbij gebruikt gemaakt wordt van een fiets. Je hoeft absoluut geen fietser te zijn of überhaupt van fietsen te houden. Geen lange ritten, maar 30 minuten HIIT knallen.
Omdat de training kort is, word je uitgedaagd om het maximale uit jezelf te halen.•

Wat haal ik hieruit, zowel op lange als korte termijn?

Omdat de workout kort is, wordt je uitgedaagd om het maximale uit jezelf te halen. Je boekt snel resultaten met een minimale belasting op de gewrichten. Het zorgt voor opbouw van strakke spieren en een hogere vet verbranding. Op het eerste gezicht lijkt het vreemd dat HIIT net zo effectief is als een lange cardiotraining. Toch is het zo!
Naast het feit dat je fysieke kracht en conditie opbouwt werk je ook aan je mentale kracht, elke blok is een uitdaging. Na een Sprint les van 30 minuten voel je je uitgeput maar gelukkig en voldaan. Dat is een heerlijk gevoel waar je ontzettend blij van wordt!

Hoe weet ik of dit iets voor mij is?

Vind je het leuk om je lichaam te pushen en bereid bent om hard te werken is Sprint zeker iets voor jou! Om het echt te weten te komen, willen wij 

je uitnodigen het eens te komen proberen. Sprint is geschikt voor iedereen die bereid is om hard te werken. 

Vanuit welke behoefte is dit programma ontstaan?

Er is een reden dat ongeveer elke personal trainer zweert bij HIIT. HIIT betekent echt meer spieren en minder vet in minder tijd, kortom win-win-win. Bij HIIT moet je vaak wel verschillende oefeningen goed onder de knie hebben om blessures te voorkomen. Sprint is heel erg toegankelijk en geschikt voor iedereen. Je hoeft geen moeilijke technieken aan te leren (als je kunt fietsen met zijwielen zit je goed).

Naast de fysieke en mentale voordelen is Sprint gewoon een heel praktische keuze. Dat is vooral omdat het zo weinig tijd kost. Binnen 30 minuten sta je weer buiten. Tijdgebrek is een van de meest genoemde redenen waarom mensen minder sporten dan ze zouden willen. Met Sprint hoef je dat excuus voor jezelf niet meer te gebruiken. Daarnaast is deze training perfect te combineren met krachttraining.

Wat is een veel gestelde vraag?

De meest gestelde vraag of opmerking is eigenlijk; “Ik hou echt niet van fietsen, is Sprint dan iets voor mij?” Heel begrijpelijk. Veel mensen verwarren Sprint met een indoor fietsles. Het beeld daarbij is; fietsschoenen, strakke broekjes (met een zeem erin), petje achterstevoren en bergop, bergaf fietsen op de maat van de muziek! Dit kan voor de niet fietser onder ons best afschrikken.

Sprint is een no-nonsense workout waar we gebruik maken van een fiets (that’s it) dus ook zonder fietsschoenen en zonder een strak broekje/ wielrenpak kun je prima meedoen. Kortom 30 minuten knallen zonder poespas.  

Ik doe graag een proeftraining Sprint